Dalegubben (24.09.2017)

Start point Søbæ (10m)
Endpoint Sæbø (10m)
Ascents Dalegubben (1,344m) 24.09.2017

Vi, Morten og jeg er tilskuere til motbakkeløpet "Dalegubben opp."
Vi finner oss en fin plass øverst i Skondalen på ca. 1200 moh., og det varer ikke lenge før førstemann kommer. Han passerer oss i fint driv og om ikke lenge er han på toppen. Bruker bare i underkant av timen- utrolig!
Og snart følger de andre etter, godt voksne som unge. En imponerende sprek gjeng!!

Morten sin rapport

Vi ser ned Skondalen og mot Sæbø.
Cruiseskip på Hjørundfjorden.
Det er langt opp Skondalen og viktig med flytende påfyll!
Lynghalstinden i øst.
200 høydemeter under toppen.
Førstemann passerer; han bruker under timen på de 1300 høydemetrene!
Målområdet med litt av arrangementskomiteen.
Det blir folksomt på toppen. Bak, litt til venstre for midten, skimtes Hornindalsrokken.
Sørøstover mot Norangsfjorden. Nærmest er Mendalstinden, så Saudekråtinden og ytterst Lynghalstinden.
Spjelkavik i det fjerne. Toppen litt til høyre er Sylvkallen.
Spreke Johannes poserer på toppen av Dalegubben, 1344 moh., etter å ha fullført motbakkeløpet!