Lauvhøgda Opp (26.09.2017)

Written by heidim (Heidi M. Pedersen)

Ascents Lauvhøgda (722m) 26.09.2017

Hadde egentlig tenkt å gjøre minst mulig idag, etter godt med høydemetre i beina fra en fantastisk langhelg i Sunnmørsalpene, men da Sindre var gira på å teste formen på Lauvhøgda Opp, var jeg fornuftig nok til å bli med ut på luftetur istedetfor å irritere meg over alt som må gjøres hjemme etter to måneder med oppussing/snekkere overalt.

Kjørte til Gotterud, hvor Sindre løp ned til dammen hvor han skulle starte, mens jeg satte kursen til topps for å heie. Stod noen minutter på toppen av utsiktstårnet før vinden ble for sur og jeg trakk ned til målområdet. Utrolig gøy å se de minste ungene komme først over mål i utrolig flott løpestil, etter hvert fulgt av noen større gutter og menn, og også jenter og damer, som virkelig klarte å ta seg ut. Det ble ikke ny løyperekord, og heller ikke Sindre klarte noen ny personlig besterekord, men deilig luftings ble det i alle fall. Rusla sammen ned igjen, og det var blitt ganske så mørkt innen vi var nede ved bilen igjen. Høsten er så definitivt her!

En litt sliten Sindre kommer over målstreken på toppen av Lauvhøgda.