Peakbook Summit V tredje dag (24.09.2017)  5

Written by heidim (Heidi M. Pedersen)

Ascents Skårasalen (1,542m) 24.09.2017
Storhornet (1,378m) 24.09.2017
Det var mange usikre kort denne søndagen, men i løpet av frokosten (som ble inntatt på hotellet), ble det bestemt at Jørn, Hilde, May Britt og jeg skulle ta kurs mot Skårasalen sammen på dag to av det fantastiske høstværet. May Britt kjørte inn til parkeringen på ca 400-500 moh, så vi slapp unna noen høydemetre der. Hyggelig å være på tur med henne igjen - altfor lenge siden. Det gikk jevnt og trutt med oss, og selv om det blåste litt på toppen og skyene kom inn og dekket for sola av og til, hadde vi en god lunsjpause like under toppen. Jørn kjente et nøkk i leggen da han gjorde et tigersprang opp på en stein, men med litt Kinesioteip og lånte staver, var det han som ledet an over mot Storhornet. Lett å navigere, og ganske enkelt terreng å gå i, så vips var vi på dagens topp nr to. Ble ikke lange pausa her, og så bar det nedover igjen, fortsatt i lettgått terreng. Hadde det ikke vært for en litt stor sekk, hadde det vært helt topp å løpe nedover. Rulla på nedover stien vi hadde gått opp, som vi møtte i elvedalen, og vips var vi nede ved bilen igjen. Frista ikke like mye å bade idag, da det ble overskya vær, og heller ikke med utemiddag. Det ble derfor langbord med flere av de andre Peakbookerne inne på kvelden, og jeg fikk grini meg til badediplom fra Øyvind B med bildebevis fra dagen før.