Samnanger: Sauafjellet fra Hausdalen (27.09.2017)  5

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Ascents Sauafjellet (539m) 27.09.2017 13:08
Visits of other PBEs Hausdalen parkering (94m) 27.09.2017 11:45

Parkerte innerst i Hausdalen på stor parkeringsplass. Veien videre var stengt med grind og bom. Hadde med El. sykkel og videre innover gikk det unna i en fei. Låste sykkelen i et tre ved veiskille rett før Brekkehytta. Gikk videre på dårligere vei opp til Stora Brekkevatnet. Tok der av og fulgte ryggen opp til toppen. Sporadisk antydning til sti, ellers en del små vardesteiner som viste vei. Stor varde og flott utsikt på toppen. Denne turen var helt ideell å kombinere med sykkel. Noen bakker kan være i tyngste laget uten hjelp fra el. motor.

Flere idylliske steder i Hausdalen og Brekkedalen
Låste sykkelen her og turen videre gikk opp veien til venstre
Her tok jeg av fra veien. Bilde sett ned mot Hausdalen
Stora Brekkevatnet sett mot Samnanger
Varden på toppen av Sauafjellet. Utsikt mot Kofta og Purkedalsgjelet på Gullfjellet