Iseggene (26.09.2017)

Written by knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Start point Øyjorde, Skor (135m)
Endpoint Samme (135m)
Ascents Dalsnipa (344m) 26.09.2017 13:50
Iseggene (374m) 26.09.2017 14:12

Tur til Osterøy for at Astrid skulle fullføre Osterøy PF>100 - listen. Som sist kjørte vi Valestrandsfossen mot Hamre, men tok av mot høyre oppover mot Skor. Like før Øyjordi går det av en tilgrodd traktorveg mot høyre. Parkerte i en liten lomme nedenfor denne og gikk inn traktorvegen der det skal gå sti til Iseggene. Det er ikke merket sti fra traktorvegen. En må gå over et jorde opp på en liten åsrygg, og da kommer en inn på god sti.

Kryss jordet og ta inn på stien som skimtes til venstre på åsryggen
Iseggene SØ i sikte
Iseggene SØ er en mer markant topp enn hovedtoppen, til og med med varde!
Astrid på Iseggene 374 - nest siste PF>100 topp i Osterøy kommune
Utsikt mot Breistein fra Iseggene

Høyeste punkt på Iseggene fant jeg ved en jernbolt i fjellet (etter trigmerket?) noen meter sør for skilt og turbok. GPS her 302158 6715499. PB-koordinatene justeres.

På toppen var det skilt som viste at det var kortere avstand nordover mot Hamre i forhold til ruten vi hadde gått opp. Astrid gikk derfor til Hamre på god sti mens jeg gikk tilbake til bilen og hentet henne på Hamre.