Snøhornet (25.09.2017)

Written by innerdal (Inger Lise Innerdal)

Ascents Snøhornet (1,309m) 25.09.2017 12:49

. Nest siste dag av Peakbooktreffet i Sæbø kunne på nytt servere sol og 20 gr sist i september. Mange måtte mot sin vilje, men i respekt for arbeidsgivere sette seg i bilene og dra hjem til hverdagen. Vi valgte å gå Snøhornet sammen med Eva, Bjørn, Geir og Kolbjørn mens noen andre skulle dingle på Bladet i Molladalen, prøve lårknuseren til Slogen og mektige Store Brekkedalstind. Turen vår ble en vakker vandring i variert terreng opp til selve ryggen som er lettgått med noen enkle tak. Passerte Keipen mens sola stekte. Videre over et steinparti før vi plutselig stod ved varden. Der er det også ei steinhytte som kan brukes for å finne ly for været. Lang pause og god utsikt til mange anbefalt topper. Retur samme vei på lette lykkelige bein. Vi tok avskjed med Geir som skulle på jobb på Finse. Tilbake i Sæbø bød Bjørn på iskrem i sola. Takk for turen.

Sommerdag.

Written by BjørnF 25.09.2017 18:05

Takk sjøl. Veldig glad for at jeg lot meg overtale til å bruke hviledagen på nok en tur. Rolig og fin tur på lite besøkt topp. En knalldag.