Førdesveten fra Stranda skule (24.09.2017)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Ascents Førdesveten (284m) 24.09.2017 13:03
Visits of other PBEs Stranda skole parkering (45m) 24.09.2017 12:03
Minnesmerke etter flystyrten i 1948 (275m) 24.09.2017 12:59

Med en i förkölelse redusert familie ble helgens hyttetur inn i Hardanger kansellert og lördagstur byttet ut med handletur. For å kompansere litt etter evne bestemte vi oss for en tur opp kommunetoppen i Sund. Dog ved starttidpunktet kom jeg på at sykkel-vm stengt Sotrabruen. Men heldigvis klarte vi å time söndagsfergen fra Hjellestad til Klokkarvik istedenfor. Aldri tatt den för, var nok den minste bilferge jeg noensinne tatt.
Kjörte til Stranda skule og fulgte löypen til topps. Så en bitteliten hoggorm på veien. Ellers var det brattere og blötere enn antatt på steder, men gikk greit med bäremeis og svak forkölelse. Fin utsikt på toppen i alle retninger. Hadde håpt på å se Troll A, men klarte ikke det idag. Veldig fin turboksboks i tre. Gikk samme vei ned.