Skruvdalstind og Reinsjøbua (18.09.2017)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Liomseter (909m)
Ascents Reinsjøhaugen, østre (994m) 18.09.2017 13:00
Skruvdalstinden (1,096m) 18.09.2017 14:52
Reinsjøhaugen (1,068m) 18.09.2017 15:57
Visits of other PBEs Liomseter (915m) 18.09.2017 13:00
Langsua nasjonalpark (990m) 18.09.2017 13:00
Reinsjøbua (970m) 18.09.2017 13:00
Skruvdalsbua (945m) 18.09.2017 15:23
Fjelldokkabrua (855m) 18.09.2017 17:40
Har lenge avtalt tur med Arne Brandslien til Sktuvdalstind. I dag klaffet det, møtte Arne ved barneskolen, og kjørte med ham til Liomseter. Parkerte der råket starter til Skruvdalen. En liten rast i Skruvdalsbua, før vi gikk opp på Skruvdalstind, hvor vi skrev i toppboka og stemplet topptrimkortet. Nede igjen ved Skruvdalsbua tok vi råk over mot Reinsjøhaugen og Reinsjøbua. Tok av fra råket litt nedenunder Reinsjøhaugen og gikk gjennom skog og myr opp til toppunktet med snaufjell og bra utsikt. Herfra hadde vi regnet med å gå uten råk ned til Reinsjøbua, men fant straks etter toppunktet godt råk som ledet oss raskt ned til Reinsjøbua. Hadde et relativt langt opphold her på den flotte plassen mellom øvre og nedre Reinsjøen. Gikk deretter på godt råk til nordenden av nedre Reinsjøen, og deretter litt kronglete opp på toppunktet til Østre Reinsjøhaugen. Hadde litt problem med å krysse bekken fra Reinsjøen tørrskodd for å komme over på råket på motsatt side av Reinsjøbekken. Nede igjen på råket vi fulgte innover straks før brua over Fjelldokka. Flott rundtur, i greit turvær. To minutter etter at vi var tilbake ved bilen begynte det å regne.
Brua over Fjelldokka, eller Skytterbuelva som den ble kalt av lokale kjentmenn