Tveitakvitingen & Høganovi fra Fossdal (17.09.2017)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Start point Mödalsveien parkering (370m)
Ascents Høganovi (1,101m) 17.09.2017 14:01
Tveitakvitingen (1,299m) 17.09.2017 15:19
Gråfjellet (1,034m) 17.09.2017 16:54
Gråskorvenuten (970m) 17.09.2017 17:13
Såta (802m) 17.09.2017 17:30

NB! GPS-sporet starter ved Fossdal, men jeg startet egentlig ved parkeringen utenför Mødalsveien.

Hade fått lov å ta en heldagstur og väret var virkelig på sitt beste. Tenket at dette måtte bli dagen for Tveitakvitingen. Kjörte til Mödal bevepnet med en gammel kode til bommen jeg fått av en hytte-eigar og venn. Det virket ikke da bommen ikke hadde kode lenger. Så fikk parkere på gjesteparkeringen.

Gikk til Fossdal, ble litt forvirret og bestemte meg for å ta på GPS-spor for förste gang. Det viste seg å väre veldig behjelpelig, selv om jeg nok klart meg godt uten. Svingte innom Höganovi på veien opp og gikk siden mot Kvitingen. Stien fra Fossdal var ikke supergodt merket, men det var små varder som en helt greit kunde navigere etter.

Traff på Mödalsstien og her var det god merking. Valge å gå rundt en snöfonn istedenfor over, men ellers inget spesielt å rapportere der. Veldig fint på toppen. Satt og drömte om å gå videre inn mot Gavlen og Raudaberget, men valgte å ta det litt rolig istedenfor å komme meg ned. Var trass alt den siste igjen på varden og klokken närmet seg 16.

Tok Mödal-stien ned og hadde nok med krafter til at löpe opp på noen småtopper. Segt å måtte å gå hele veien tilbake til parkeringen. Så noen små sykler parkert oppe ved veien. Det var nok lurt, burde hatt det. Ellers meget fornöyd med turen.