Søndre Fjellsjøhøgda (16.09.2017)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Ascents Søndre Fjellsjøhøgda (642m) 16.09.2017

Noen hadde funnet ut at Orrkjølen ikke var en dobbel kommunetopp lenger, derfor måtte man ut på kommunetopp tur igjen. Fikk med meg Tom og Lucy, og dro fra Lørenskog nordover til Kløfta. Herfra til Skarnes, og videre på vei 24 til Malungen. Til høyre her, og kjørte sydøstover på grusvei til et stykke forbi Grytsætra. Etter hvert svinger det til nesten rett nord, og vi parkerte på et sted som heter Gjellbekksetra. Her var det merket sti til Orrkjølen, og videre til Søndre Fjellsjøhøgda, som har blitt det nye høyeste punktet i Stange kommune. Her var det Stein med staur og informasjonsskilt. Tok noen bilder og gikk tilbake til Orrkjølen igjen. Når vi nærmet oss utkikkstårnet igjen, så vi at det satt en eller annen form for ugle i toppen av flaggstanga. Den forsvant før vi kom helt frem. Ved tårnet hadde vi en lang pause og lagde oss fleskepannekaker. Det er kjempegodt altså! Utrolig fint vær i dag. Varmt og godt. Retur samme vei. Vi tok også en tur innom Nes kirkeruiner, på veien hjem.

Start 12.05
På toppen 13.45
Nede 16.50
Lengde 9.5 km

Velkommen etter!

Written by morsor 17.09.2017 21:39

Som medlem av Hedmark komplett. Fin topp å avslutte med etter mye stein nord i fylket. Bedre å gå i myr.

Takk for det

Written by FjellEggen 19.09.2017 13:57

Morten! Selv så foretrekker jeg verken stein eller myr. Nei gi meg heller en god hardtrampet sti :-) Glad jeg er ferdig med Hedmark, nå er det bare resten igjen! :-)