Biskopåsen (16.09.2017)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Håkenåsen (415m)
Endpoint Håkenåsen (415m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Biskopåsen (527m) 16.09.2017 15:40
Visits of other PBEs Biskopåsen utsikt (520m) 16.09.2017 15:49
Dagens siste tur ble Biskopåsen, selv om Sigrid hadde vært der tidligere. Parkerte ved Håkenåsen, og gikk gjennom gårdstunet der, og innmarksbeite på gården. Bløtt og klinete i starten, men da vi kom inn på den anbefalte ruta til topps, ble det godt råk. Toppunktet var lite besøkt og helt ubetydelig, midt inne i skogen. Råket gikk litt utenom til et flott utsiktspunkt sørover Mjøsa. Stedet inngår i årets Ringsaker ti på topp. Samme vei tilbake. Innom på bensinstasjonen på Søre Ål for å kjøpe Dagbladet før Sigrid måtte kjøre meg hjem. Skrev innledningsvis at dette ble dagens siste tur. Dette var bare delvis riktig - hadde bare såvidt kommet innendørs hjemme før Marthe i Nygaardssveen ringte og fortalte at de tre kvigene vi fortsatt hadde, ute gikk på jordet der. Følgelig nok en tur, men nå er kvigene innendørs.