Småtindan Øst (16.09.2017)

Written by joebar (stig bakke)

Start point Bom ved vei (63m)
Ascents Tretinden sørvest (820m) 16.09.2017 11:06
Småtindan Øst (873m) 16.09.2017 12:17
Visits of other PBEs Tretindveien p-plass (80m) 16.09.2017 09:39

Blei tur i dag gitt.. flott tur. Labba veien opp til Tretinden mast, derfra skulle jeg gå traversen over mot Småtindan Øst, var for såvidt greit å gå til man måtte byne å klyve uten sikring, så da blei jeg enig med meg selv om at detta får di som har flere liv holde på med. Rusla tilbake traversen og labba ned i ura og fulgte den på skrå under toppen og kryssa i retur og opp til toppen, helt greit å gå , ur er ur så må jo følge litt med kor man setter beina og passe på for løse steiner. Er så sterk i beina så den ura syntes jeg var helt grei å gå i stedet for å risikere noe på klyving. Flott utsikt som vanlig fra toppan her i Nord og med inntak av ei eske rosiner og noen kopper varm sjokolade drikk og litt havrekjeks så var batterian ladda og man kunne rusle ura i retur, gikk lekende lett så trur blodsukkret hadde fått påfyll gitt :) Måtte bare sneen holde seg langt vekke lenge så får jeg noen topper til før min sesong er over.