Os-påsen & Folle-såsen (13.09.2017)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Ascents Folleseåsen (166m) 13.09.2017
Ospåsen (170m) 13.09.2017

Ferdig med Askøy pf100. Kjörte til Åsebö for å gå på Osp-åsen. Var litt språkforvirret og trodde att fjellet hette Os-påsen (Os-posen på norsk) og log godt av det frem til jeg kom på min feil. Lo litt av feilen også. Det var ikke helt enkelt å time avkjörselen ved Åsebö. Bratt opp på motsatt side veien i skarp vinkel. Misset den på ditveien og mått snu bilen på inkjörselen mot Ask for å så kunne kjöre opp for bakken. Parkerte på en ganske så dårlig plass foran noen bosspann og gav meg fort iveg oppover. Gikk bred traktorvei hele veien til toppen. Fin utsikt mellom trärne. Kjörte så til Follese (oppdaget nå at fjellet faktisk heter Follese-åsen - unnskyld alle Askøy-væringer for disse feiltakelser) og parkerte ved fotballbanen. Det ble mörkt så jeg fant min backup-lommelykt i sekken og tok stien oppover. Mange stier og litt glatt på rötter, men gikk nå helt greit. Angret litt på att jeg ikke to toppene i annen rekkefölge da jeg så at utsiktet nok var mye bedre fra Folleseåsen enn Ospåsen. Så runt i 360 grader, men hadde jo mörknet på.