Finværshelg i Molde (01.09.2017)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Hausen (390m) 01.09.2017
Valltua (586m) 01.09.2017

AuroraBK (Aurora Bie)

Fredag:

Etter tidlig henting på skolen, tok vi med oss Simba og dro på Hausen.
Nydelig vær og blide barn. Hunden er alltid blid.
Noe vått enkelte plasser. Ble veldig sein burger til fredagsmiddag, men det passa visst bra siden de da fikk sett hele The Voice.

Lørdag:

Siden Asle og pappa var på hytta, tok vi med oss mamma og Simba på tur. Mamma skulle plukke kantareller, derfor gikk det ikke spesielt fort. Gikk 7-topper-veien opp til Tusenårsvarden, hvor hun fant hele 2 brukbare sopper. Høstvær på sitt aller fineste!
Etter retur den vanlige veien, grilla vi pølser ved Inntaksdammen. Nok en gang ble det seint, men rakk nå en Tom og Jerry-film og litt godis til slutt.

Søndag:
Kjørte til Langvannet hvor det var Barnas Turlag - arrangement. Vi fikk prøvd kano og kajakk, spilt volleyball og svart på noen spørsmål. Amund vant selvfølgelig premie.

Etterpå kjørte vi til Lindset, og tok en tur på Skoften. Der har vi faktisk ikke vært enda i år. Nok en gang var det gøy med klatring i tau - fin tur for barn dette!

Etter middag hos mamma og pappa, tok jeg med meg Simba en kveldstur på Tusenårsvarden. Ble både mørkt og seint før vi kom tilbake, men er nå viktig å utnytte dagene og!

Mandag:
Mandag formiddag tok jeg med meg Simba og gikk til Valltua via Nonsfjellet og Storfjellet. Alldeles vakkert!!

Etter tidlig henting på skole, så tok vi med oss mamma, pappa og Simba på middagstur rundt Øverlandsvannet. Simba var sliten av formiddagens tur, og satt pris på at mamma nå hadde bestemt seg for å utvide sopphorisonten til også å gjelde smørsopp. Etter kjøttsuppe og pinnebrød ved gapahuken på Øverlandsvannet var det¨på tide å avslutte årets fineste turlanghelg.