Blekvarden og Nonsåsheivarden (10.09.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Blekvarden (680m) 10.09.2017
Nonsåsheivarden (678m) 10.09.2017
Blekvarden med varden på (Nonsåsheia på kartet).
Kristen vill se på en hytte på Gautefall i dag og jeg planla da en tur med start fra samme sted som hytten lå. Det var meldt regn utpå dagen, så vi tok med oss regntøy i dag.
Da vi kom opp var det fint vær, men etter vi hadde kikket på hytten begynte det å regne. Vi stolte på yr, som sa at det var 2 timer til det skulle regne og la i vei oppover på blåmerket vei og sti fra hovedveien der det er merket Bleka og plass til mange biler. Regnet tiltok, men vi hadde jo regnjakke, så vi fortsatte oppover. Gikk opp på toppen, som på kartet er merket NONSÅSHEIVARDEN og skrev oss inn i boken der. En flott, stor varde her. Om det er noen Peakbookere som har vært der før oss og mistet kompass og kart, så lå det der oppe ved varden.
Tok et raskt bilde i styrtregnet og gikk litt tilbake på stien og tok til høyre og fulgte noen småvarder, steiner frem til toppen av BLEKVARDEN. Bare noen steiner her.
Merket toppunktet på Blekvarden
Gikk ned igjen samme stien i regnet. Våt og skitten sti i dag, men fint å være ute likevel.
Da vi kom ned igjen byttet vi klær i bilen og spiste niste og drakk kaffe der med utsikt over et lite vann. Regnet sluttet da vi kom i bilen og solen tittet frem. Vi fant derfor ut at vi skulle kjøre en rundtur over Treungen, Nissedag og Lunde på vei hjem til Skien. Flott tur i sol og småregn med kaffepause på en rasteplass ved Flåvatn.
Kaffepause ved Flåvatn på vei hjem.