Trollslottet, Borga og Midtfjellet - Jan Mayen 100m pf (24.07.2017)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Borga (522m) 24.07.2017
Midtfjellet (534m) 24.07.2017
Trollslottet (424m) 24.07.2017

Det nærmet seg avreise fra Jan Mayen, båten skulle komme å plukke oss opp neste dag, så nå var det siste sjanse til å ta de to siste kjenntmannspostene slik at jeg kunne få superkjentmannsdiplom for minst 18 poster i løpet av oppholdet. Jeg hadde ett par timer ledig før middag. Det var utrolig fint vær, sola skinte fra blå himmel. Jeg hadde bestemt meg for å ta Midtfjellet og Borga som de to siste postene. Gikk fra Olonkinbyen og fulgte stien først opp til Trollslottet og så videre opp til Borga. Det blåste veldig friskt, men ingen tåke så fikk god utsikt mot alle fjellene jeg har vært på uten utsikt tidligere. Beerenberg lå å lokket I det fjerne, men det får bli neste gang jeg skal til Jan Mayen. Fortsatte videre fra Borga til Midtfjellet, her var det dårligere med sti, men ingen problem å finne en god vei opp. Fra Midtfjellet gikk jeg ned til Trolldalen og Bikubene og fulgte stien ned igjen til Olonkinbyen der middagen ventet.