Langtjernkollen overnattingstur (09.10.2011)

Written by bergtatt (Kim Dahlen) GSM

Ascents Langtjernkollen (1,149m) 09.10.2011
Vi kom ikke lenger med sommerdekk. Ganske rufsete vær for overnatting var det også.
Litt varme må til for å få seg morgenkaffe.
Vi vasset i 10-15 cm snø oppover lia.
På toppen med utsikt østover og deler av ruta vi gikk hit.

Overnattingstur under åpen himmel i Vassfaret. Vi hadde tenkt oss innerst i dalen, men kom ikke mer enn halvveis i bakken før sommerdekkene måtte gi tapt. Manfjellet ble nytt mål for turen.

Vi overnattet under åpen himmel med et hustrig vær i starten, snø og sludd som gikk over til regn. Men med et hogstfelt like ved hadde vi nok ved. Neste dag var været mye bedre, og vi fikk en fin tur til toppen av Manfjellet eller Langtjernkollen som den også heter. Åke fortsatte videre mot Bringen og Hallingdalen fra toppen, mens jeg tok samme vei tilbake.

Spesialister

Written by mortenh 10.10.2011 19:39

på bålovernattinger du og'n Åke!

Skulle han ta tog og sånt tilbake han da, eller hvordan blei det logistisk. Skulle gjerne sett kart med rutetegning for hvor dere gikk...

Sv: Spesialister

Written by bergtatt 10.10.2011 19:48

Åke slenger seg på et tog i Nesbyen eller Flå. Nå har du et kart. Når kommer muligheten til å legge ut gps-spor slik du tester ut om dagen?