Mårheinuten og Vinjanuten (01.11.2008)

Written by kolla (Kolbjørn Tjessem) GSM

Ascents Kvelvanuten (1,083m) 01.11.2008
Mårheinuten (1,087m) 01.11.2008
Vinjanuten (1,105m) 01.11.2008

I Suldalsosen kjørte eg av rv 13 ved kyrkja og så til venstre mellom kyrkja og bedehuset, og så videre ca 700 m til en snuplass der det går an å parkere. Herfra går det en stedvis utydelig merka sti opp til Prestastølen 550 moh. Det står Breidastølen på kartet. Videre fortsetter en sti opp til Øvrestølen 730 moh. Her går tregrensa og herfra gjekk eg nordover opp fjellsida til eg kom opp i et lite skar mellom høyde 1069 og 1086, og så til høyre bortover til topps. Brukte 3t opp og det var 10-15 cm snø over 600 moh.
På turen videre gjekk eg over Kvelvanuten og opp til Vinjanuten 1105 moh som er den høgaste toppen i området. Vinjanuten er faktisk den mest "prominente" fjelltoppen i Rogaland men en vertikal separasjon (primærfaktor) på 865 m, målt fra Hylsskaret. Veldig stor og forseggjort varde her. 1,5t å gå fra Mårheinuten.
Ned herfra gjekk eg et stykke nordover og så mot høyre og fulgte bekkegjelet ned til ei tjørn ved høyde 893. Fulgte så utløpsbekken nedover lia et stykke. Litt over tregrensa skrådde eg til venstre bortover til stølen Langhaug. Der var det anleggsarbeid i fbm bygging av et mindre kraftverk. Herfra gjekk eg ned en bratt men god veg (som ikkje er teikna inn på kartet så langt opp) heilt ned til Veka ved Suldalsvatnet, og så gjekk eg på rv 13 ca 3 km vestover tilbake til kyrkja. Totalt var dette en drøy 8t rundtur med pauser.