Skåråfjell fra Grantjønn (02.09.2017)

Written by evatopp

Start point Grantjønn (615m)
Endpoint Grantjønn (615m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Skåråfjell (813m) 02.09.2017

Vi skrev inn Eiangen i Google map og kjørte etter anvisningen. 2,5 t fra Oslo. Det er skiltet til Luksefjell fra rv 32. Etterhvert sluttet asfalten og vi kjørte på stort sett ok grusvei forbi Grantjønnveien og Eiangenveien opp til Øvre og Nedre Dal. Der tok vi til venstre. Bommen var åpen denne helgen slik den er på disse tider hvert år. Vi slapp derfor 18 km t/r på skogsbilvei. Vi passerte DNT hytta Sommerseter og parkerte i en lomme ved Grantjønn der blåmerket sti startet. Fin og tydelig sti rett til topps. Nydelig vær. Litt vått pga mye regn. Flott utsikt. På veien opp møtte vi en hyggelig gjeng med karer i muligens samme ærend. Lunsj i solveggen på Luksefjell kirke og deretter matauk av saftige tyttebær ved kirkebakken. Etter å lest mye rart om turen til Vardefjell så droppet vi denne og gleder oss til sammenslåing av Bø og Sauherad. Da blir den borte. Vi er Eva, Marit og Julie.