Vestre Vealøs (28.08.2017)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Start point Lensmannsseter parkering (202m)
Endpoint Lensmannsseter parkering (255m)
Ascents Vestre Vealøs (498m) 28.08.2017
Visits of other PBEs Lensmannseter - Vealøs p-plass (220m) 28.08.2017
Vealøskapellet (403m) 28.08.2017

Taxitur igjen

Hender jeg blir med Taxitheo (Rune Theodorsen) når Grenland Taxi går Ti-topp-turer, og i dag gikk turen til Vestre Vealøs. Vestre Vealøs har alltid vært litt sånn mareritt-topp for min del, da jeg første gangen gikk grusveien totalt utrent av latmannsliv ;) Ble ikke så mye bedre andre gangen jeg gikk den, for det var i fjor, rett etter at jeg hadde begynt å gå turer, og Vestre Vealøs var topp nr 3 etter Mælakollen og Blåfjell på en og samme dag!

Derfor var jeg litt spent for idag skulle vi gå samme rute som jeg gjorde i fjor, nemlig opp fra Lensmannsseter. For å si det sånn da, så ble det en adskillig mye mer hyggelig tur i år enn i fjor ;) Hjelper vel på at det er idag er nøyaktig 2 uker uten røyk også. Så selv om stigninga til Vestre Vealøs er formidabel nok den, så var turen mye lettere idag enn i fjor!

Ble en liten rundtur med grusveien ned fra toppen og til kapellet, men grusvei er drepen på rygg og nakke for min del, så det får jeg prøve å holde meg unna i størst mulig grad! Ellers en fin tur :)