Arnøyhøgda (18.08.2017)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Parkering Tjuvdalen grustak. (40m)
Endpoint Parkering Tjuvdalen grustak. (40m)
Ascents Arnøyhøgda (1,170m) 18.08.2017
Tok ferge fra Storstein til Lauksundskardet, kjørte opp til grustak ved Tjuvdalen. Ivrig fikk ligge igjen i bilen, mens vi andre fire dro av gårde innover i det lette terrenget i Tjuvdalen. Videre opp Fossbakken, vadet elv ved tjønna inne i den idylliske botnet. Fortsatte videre etter en matpause opp vestryggen til Arnøyhøgda. Utrolig flott utsikt fra toppen til øyene rundt omkring. Tok en litt mer direkte retur ned mot Fossbakken, et par skrenter gjorde at det var bare sånn passe lurt. Snarvei lønner seg sjelden, lærer aldri …. Toppers tur på Arnøya og hit kan jeg tenke meg å dra tilbake til.

Arnøya

Written by otto 29.08.2017 21:31

Ble dette vinneren i nord..

Sv: Arnøya

Written by opps 30.08.2017 02:13

Må jeg svare på det...Arnøyhøgda var en utrolig fin lettgått tur mens Store Kågtinden er en skikkelig grom tur.. Breitinden på Senja leverte fantastisk utsikt, Grytetippen leverte den råeste utsikten, Segla må bare oppleves, helt rått, Rasmustinden med utsikt til Lyngsalpene bare nydelig nei klarer ikke å svare helt på dette... Stortinden den mest krevende og bratte turen her ble jeg glad for å komme på toppen.