Store Smørstabbtinden. Konas Første topptur (26.08.2017)

Written by phaser (Hallgeir Risenfald)

Ascents Vest for Leirvatnet (1,723m) 26.08.2017
Store Smørstabbtinden (2,208m) 26.08.2017
Nord for Store Smørstabbtinden (1,857m) 26.08.2017

Etter at jeg kom hjem fra en tur tidligere i sommer så overrasket kona meg med at hun hadde ordnet med barne og dyrepass og ville at vi skulle dra på topptur. Hun har aldri vært på noe større topptur før så dette var gøy. Helgen hun hadde satt av skar det seg da det dukket opp noe annet, greit vi fikk flyttet det en helg fram og jeg tror det var en mening med det. 25-27 august ble nok den aller fineste fjellhelga i 2017. Skyfritt, vindstille og masse deilig sol og varmt og godt. Kunne ikke vært bedre for første topptur :) Men vilken topp skulle vi ta. Etter litt grubbling og lesing og studering av kart så mener jeg at jeg kom fram til en fin topp med fantastisk utsikt over topper og breer. Turen skulle være litt utfordrende men ikke helt umulig for ei som ikke har noe grunnlag til å gå de tøffeste turene. Ja det ble litt tungt opp og beina ble litt skjelvende både på tur opp og på tur ned ett par steder men gjett om hun kan være stolt av seg selv for helt opp og helt nedigjen kom vi og vi rakk middagen på Krossbu :) Grattulerer kjære med en stor prestasjon :)

Gratulerer til din kone :)