Sykkeltur til Stokkeråsen (08.10.2011)

Written by 500fjell (Sondre Kvambekk) GSM

Start point Vøyen Terrasse 37 (140m)
Characteristic Bike trip
Ascents Stokkeråsen (207m) 08.10.2011

Ble ingen stortur i helga pga at jeg forstuet høyrefoten i en klatreulykke på tirsdag, men prognosene pekte oppover og allerede denne dagen var jeg frisk nok til en sykkeløkt med Halvor til Stokkeråsen. Syklet hjemmefra til Heggedal og videre til Stokker gård. Herfra går det en privat grusvei så og si helt til toppen. Fulgte denne et stykke, men etter hvert kom vi til en port som vi kunne åpne, men i stedet valgte vi å spasere resten av veien. Nydelig plass i den store u-svingen, med god utsikt mot Oslo og sørover til Hurum. Tipper det skal bygges boliger her om ikke altfor lenge dessverre... Ved veiens ende kom vi til et vannreservoar av noe slag, her gikk det en sti til høyre og ved et tre med noe rød maling anslo vi dette som høyeste punkt. Mye skog og ikke særlig god utsikt fra toppunktet. Ruslet tilbake til sykkelen og syklet hjem via Dikemark. En fin ettermiddagsøkt i nydelig høstvær!

Nydelig utsikt sørover fra Stokkeråsen mot Hurumlandet. Villingstadåsen ses til høyre.