Munketinden (27.08.2017)

Ascents Mugnetinden (1,738m) 27.08.2017 09:37
Mugneøret (1,698m) 27.08.2017 09:37
Mugnetinden vesttoppen (1,737m) 27.08.2017 11:24

I går så jeg at parkeringsplassen ved turstart var overfylt av biler, så jeg tenkte det var greit å komme seg avgårde fra morgenen av.
Jeg var faktisk førstemann avgårde i dag, men ikke førsteman på toppen. Det var 3 stykker som hadde overnattet der, som derfor var der før meg i dag. Flott tur opp på tydelig og merket sti, og i storslagen natur. Lett å forstå at dette er et populært turmål. På tur ned igjen, møtt jeg 30 personer, hvorav 22 var damer!

Mot fjellet ved det første tjernet
Ganske bratt opp på sørsiden, men stien gikk heldigvis ikke opp her
Tilbakeblikk litt opp i bratta, og ned på det andre tjernet
Selv om jeg (ubevisst) valgte den flateste ruta opp, var det bratt nok opp også her
Da var selve toppryggen i sikte. Høyeste punkt til venstre på bildet
Fra den største varden og østover. Bitihorn til høyre i bildet
Fra høyeste punkt og vestover