Matskapet og Svinnessaga (25.08.2017)  3

Matskapet Gapahuk (20m) 25.08.2017 11:13
Svinessaga (Dagshytte) (28m) 25.08.2017 11:13

Matskapet og Svinessaga

Jeg er på jakt etter DNT-hytter. Før denne turen hadde jeg 96 hytter/gapahuker ol, og nå ble nr 97 og 98 tatt, Da gjenstår det 2 før jeg runder 100. Målet er nå nå 100 ved åpningen av den nye Turistforeningshytta til Notodden Turlag som ligger på Gavlesjå på Lifjell. Det er 9. sept så ikke så mange dagene igjen. Det går fint.

Fint terreng for en rusletur inn til Matskapet, fin traktorveg og litt sti på slutten. Nydelig å sitte der og skue ut over vannet. Mye fugl i området. 3 gråhegrer fløy opp da jeg kom. Flere storskarver holdt til i området, så noen satt på en stein ute i vannet i tørket vingene. Nøtteskrika skreik godt bak gapahuken og masse småfugl som holdt konsert.
Jeg tok turen over myra (som nå var klopplagt) ut til Matskapet og så tilbake fulgte jeg Goksjø sørover og rundet rundt inn på en traktorveg og kom tilbake til der jeg begynte på stien over myra, så samme vegen tilbake til bilen. Anjing var med på turen i nydelig sommervær.

Etterpå kjørte jeg sørover mot Sandefjord og stakk innom Svinessaga en tur. Flott sted for aktivitet og rast. Parkerte et par 100 m lengre syd og gikk opp til hytta. Valgte vegen i dag for stien var fullstendig overgrodd.