Glittertind (22.08.2017)

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Spiterstulen (1,118m)
Ascents Glittertinden (2,452m) 22.08.2017 14:11
Visits of other PBEs Spiterstulen (1,106m) 22.08.2017 08:34

Etter noen dager på Ljøsheim og litt vandring på Hedemarksvidda fristet det å ta turen om Glittertind på hjemveien. Særlig siden den sto på Gunvors ønskeliste og værmeldingen var god. Brukte noen timer på Maihaugen før vi kjørte til Spiterstulen. Våknet til strålende vær, men kvitrimet bakke.
Skyggefullt og kaldt opp lia(ihvertfall for meg). Godt å komme opp i sola. Fin vandring innover dalen. En god del folk, noen skulle gå stien til Glitterheim. Noen over Glittertind og ned til Glitterheim og mange motsatt vei. Og en del slik som oss, tur retur. Flest utlendinger og noen få norske. Mest eksotisk en kar fra Den Dominikanske Republikk.
Noe varierende vind oppover, faktisk var det minst vind på toppen. Lang pause for å nyte den fantastiske utsikten på en slik godværsdag.
Rakk middagen med minst mulig margin og siden vi ikke rakk å dusje ble vi plassert litt for oss selv, hehe.

Visdalen i skygge.

Godt å komme i sola. Galdhøpiggen som etterhvert ble oversvømt av folk.

Såpass med vind at det ble greit med hette.

Gunvor i sluttspurten.

Mysing pga veldig hvitt med nysnøen.

Gunvor har votter på!!!!!En gruppe fra Tsjekkia med full oppakning, en tung tur over toppen.

Her er det mange topper som jeg har tenkt meg opp på.