Store Kågtinden (16.08.2017)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Storbukta p-plass (20m)
Endpoint Storbukta p-plass (20m)
Ascents Store Kågtinden (1,229m) 16.08.2017

Våknet til knallvær så dagen skulle brukes til å få besøke en pf. 1000 og det tredje høyeste fjell på øy i Norge. Parkerte i Storbukta og vandret med lystig mot opp etter anleggsveien, greit å ta med Ivrig de to første km. oppover før vi la han igjen ved en snøfonn før tjønna på 204 moh. Fortsatte forbi tjønna og Storbuktvatnet og videre over de store grove steinene før vi var på bandet ned mot Bruttodalen. Skrådde oppover mot sørvest-ryggen og fulgte den til topps. Klart og fint vær så her oppe hadde vi 360 graders utsikt bla. til Skjervøy, Arnøya, Vannøya, Øksfjordjøkelen, nordlige Lyngenhalvøya osv. Perfekt turdag …

OI OI for en dag i Skjervøy.

Written by otto 23.08.2017 07:01

En av de flotteste Øytoppene og en like fin kommunetopp. Bra timet ferie..

Missing title

Written by opps 23.08.2017 21:18

Artig å få besøke nye områder, jeg er heldig som bor i ett så vakkert land som Norge vi har så mye fin og variert natur. Nord Norge er bare helt fantastisk så her kunne jeg tenkt å vært lenge.