Jøranfisen, molteplukking og Svarttjernskollen (20.08.2017)

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Start point Vikseterveien (633m)
Endpoint Vikseterveien (633m)
Ascents Gyranfisen (1,126m) 20.08.2017
Svarttjernskollen (1,054m) 20.08.2017
Visits of other PBEs Vikersæterveien Parkering (660m) 20.08.2017

Jeg er litt usikker på om jeg har vært på Jøranfisen før, mulig det var en skitur en gang på 90-tallet.

Dagens tur startet fra Vikseterveien og jeg gikk stien mot Treknatten. Tenkte egentlig å gå til Treknatten, men jeg syntes ikke terrenget var så veldig lettgått; snirklete sti, myrlendt og gjørmete. Lyspunktet var at jeg spiste meg mett på molter. La heller turen rett opp til Jøranfisen utenom stien. All mosen og myrene fikk meg til å minnes hopping på tjukkassen i gymtimene på ungdomsskolen.

På vei nedover fra Jøranfisen ble det molteplukking i matpakkeboksen. Hadde en liter før jeg var halvveis nede igjen fra toppen. Så begynte det å regne.

Videre gikk turen over Svarttjernskollen i fortsatt lokalt striregn.

For min del synes jeg terrenget hadde egnet seg bedre for en vintertur på ski. Eller som moltetur !