Salsås nordre og Salsås med pause på utsikten (19.08.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Salsås (221m) 19.08.2017
Salsås nordre (222m) 19.08.2017
Visits of other PBEs Salsås utsiktspunkt (210m) 19.08.2017
Utsikten sør-østover
Etter noen dager med mye jobbing for Liv og snekring for Kristen hadde vi lyst på tur, men yr meldte ustabilt over alt. Vi hadde noe vi måtte gjøre hjemme i dag, og det skyet mer og mer over. Vi pakket jakke og litt mat og fant ut at vi skulle gå uansett vær. Kjørte mot Larvik og møtte pøsregnet mellom Skien og Porsgrunn. Ja, ja tenkte vi, vi kjører ut og ser. Ta av mot Larvik, ta så av mot Helgeroa og kjøre utover til skilt Re Ungdomsskole. Kjør opp Ulfsveien og etter skolen kommer du til parkeringen ved Ulfsbakk. Rett før vi parkerte stoppet regnet.
Fulgte den blåmerka stien merket Salsås innover langs vannet og litt til høyre på vestsiden av vannet, der skar vi rett opp lien og opp på toppen av NORDRE SALSÅS.
Steinen bak er toppen av Nordre Salsås
Bilde og videre ned lien på andre siden og opp igjen lien til SALSÅS.
Salsås

Gikk så rett ned til den blåmerka stien og fulgte denne opp og bort til UTSIKTEN og gapahuken. Det var fint å gå over alt her i denne flotte bøkeskogen. Satte oss på kanten og nøt den utsikten vi ikke hadde sist vi var der. Da var det tåke. Gikk videre og ned stien og tilbake til Ulfsbakk. Flott tur og ikke en regndråpe! Kjørte hjem via Nevlunghavn og Tvedalen.