Holtankollen med Kidz (06.10.2011)  2

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Holtankollen (253m) 06.10.2011

Holtankollen med Kidz

Tur med Linn Therese og Oda. Kjørte forbi det mest åpenbare startstedet sør-sørøst for toppen da vi ikke så noen parkeringsplasser og startet på alternativ sti som går langs vestsiden av fjellet et stykket.
Stien var grei frem til et hogstfelt, her surret vi litt og mistet stien 50 meter før vi kom inn på den, omtrent der den begynner å svinge seg opp på ryggen nord for toppen.

Pause på toppen. Fin rasteplass her med benker og "bord", men en uggen, sur vind var det.

Var nok ikke verdens mest spennende terreng og barna blei litt slitne og leie mot slutten selv om jeg prøvde alt fra sang, via eventyr til lek med skjeve stokker underveis.

Omsider nådde vi da også toppen. Fin rasteplass med stokkebenker, kubbebord og bålplass like ved toppunktet. Noe begrenset utsikt pga. mye trær.

Ned igjen fulgte vi direktestien mot sørøst. En svært tydelig sti. Rett før vi kom ned til veien viste det seg at vi nok diskret kunne ha parkert uten å stå i veien for noen der stien begynte (50-100 meter inn på sidevei fra hovedveien ved Holtan).

Så var det bare å tusle veien tilbake.

Fint tur. Fint høstvær men noe sur vind!

GPS Sammendrag

Start date 06.10.2011 10:22
End date 06.10.2011 12:58

Barn..

Written by Atomsilda 06.10.2011 23:13

Kjenner til slitne og leie barn ja...Noen ganger BLIR det sånn. De var visst leie de STORE jentene i serien "Blanke ark" på TVN i kveld også. De klagde på alt...og snudde ned igjen til Juvass..