Mugnetind (15.08.2017)

Ascents Mugnetinden (1,738m) 15.08.2017 11:52
Mugnetinden vesttoppen (1,737m) 15.08.2017 11:52
Visits of other PBEs Slettefjellveien bom nord (765m) 15.08.2017 14:48

Linn Therese ville på Mugnetinden i dag i stedet for en liten tur i Fagernesområdet. Det overrasket meg litt. Men det hadde å gjøre med at jeg sa at hun kanskje ikke hadde vært på høyeste punkt sist hun var der.

Værmeldingene var ikke de beste og været var i alle fall ikke bedre enn meldt, og hun angret seg nok litt da vi kjørte inn i Skredbergo med tåka hengende langt nedover fjellsidene. Men nå var det ingen vei tilbake. Vi parkerte litt nedenfor bommen og satte i gang. En blanding av rolig jogg og gåing opp til krysset ved Flensendin. Derfra den lille stien rett på mot Mugnebøtten. Joggeskoene blei klissvåte i det fuktige gresset med en gang og sikten var dårlig, men til gjengjeld gikk praten lett ... litt for lett, irritere meg noen ganger den praten til Linn Therese i motbakker. Er ikke så lett å henge med når man helst vil puste og pese i fred.

Fra Mugnebotten dro vi rett opp flanken for å gjøre det kortest mulig. Det var litt sleipt på det våte berget, men vi kom oss da opp. Opp mot toppen dro vinden til og det var både kaldt og surt, men både vardetopp og høyeste punkt fikk sitt besøk før vi returnerte.

Møtte eller så ingen andre i dag, nesten litt uvanlig på Mugnetinden, men får vel tilskrive det vær og værmeldinger.

Tøff jente

Written by Atomsilda 15.08.2017 20:47

Ikke mange jenter på den alderen som ville foreslå en slik tur i et vær som ikke var det beste. Det er imponerende....og smiler gjør hun bestandig. :)

Du har

Written by Olepetter 15.08.2017 19:45

trent L.T for godt, Morten! Mine døtre ber om pauser når de går med meg :)