Steinhø (12.08.2017)

Written by andreasbo (Andreas Bergan Olsen)

Ascents Steinhø (1,337m) 12.08.2017
Visits of other PBEs Steinhøe parkeringslomme (1,095m) 12.08.2017

Egentlig skulle vi gått på Glittertinden i dag, men været var ikke helt i orden der borte. Dermed tok vi heller en mindre topp som oppvarming siden det var meldt bedre vær på Glittertinden i morgen.

For å få litt lengde på turen skulle vi først gå opp til toppen av Steinhø og så videre ned i dalen før Storehø. Der nede går det en sti nord-østover til Vardehø som vi også skulle opp på toppen av før vi vrei av mot parkeringen igjen.

Til tross for noe spredt regn fikk vi en knalltur i lettgått terreng. Ingen skumle steder selv om det var en ganske høy kant på Vardehø, det føltes aldri utsatt på noen måte.

Her leder jeg an fra parkeringen og opp mot Steinhø.
Her er jeg på toppen av Steinhø.
Onkel Ronny på Steinhø, klar til å ta den obligatoriske selfien.
Pappa, Roy Vidar og Stian på Steinhø.
På Vardhø er det flott utsikt. Litt bratt, men stien går godt unna kanten for de som ikke liker å se ned.
Jeg fant en fin stein så jeg kan bidra på den lille ekstra varden på toppen av Vardhø.
På tide å rusle ned fra fjellet og komme seg til bilen.
Nede fra Vardehø måtte vi krysse en bekk før vi kom frem til bilen.

Veldig fin tur i fjellet sammen med pappa, onkel Ronny, Stian, Espen og Roy Vidar.