Gjevillvasskamman (14.08.2017)

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Gjevivatnet turistparkering (717m)
Ascents Midtre Gjevillvasskammen (1,410m) 14.08.2017 10:36
Visits of other PBEs Gjevillvassdalen turistparkering (670m) 14.08.2017 07:23
SMULTRINGTUR 191/235.
Hadde en optimistisk plan om å plukke resten av smultringene rundt Gjevilvasskamman. Det innebar at jeg måtte komme meg opp på Store G fra Midtre. Noe jeg ikke hadde helt trua på. Ordna meg med mye mat og drikke og tidlig start for å greie å komme tilbake til bilen før det mørkt. Kald morgen med 0 grader. Sola varmet ganske snart. Fin sti hele veien med untak et stykke jeg skrådde opp. Matpause på Midtre mens jeg prøvde å motivere meg for biten opp til Store. Helt fint lenge med noe klyving. Siste småtoppen måtte imidlertid rundes på sydvestsiden,
lot være å se ned, ikke helt komfortabel, runda et hjørne og derfra bar det bratt ned og et nytt hjørne. Nå var det ikke mulig å la være å se ned og det gjorde nok utslaget. Jeg snudde ,litt kjedelig så nært toppen, en drøy hundremeter fra.
Stort sett samme rute tilbake.Som straff for å være så pysete gikk jeg alt jeg greide tilbake til bilen fra der jeg kom ned fjellsida.
Resultatet nå er at resten må tas på to turer.

Indre og Midtre Gjevilvasskam.

Midtre og Store G

Store G

På andre ransen til høyre for bekken rett under den breieste stripen uten gress går det 5-6 sauer(midt i bildet). De gikk der også for en uke siden. Vil helst slippe den sausankinga!

Stien følger det lyse feltet. Jeg rundet hjørnet ved den siste lyse steinen.