Høgkjettil (M. Gauldal PF100) (13.08.2017)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Characteristic Jogging
Ascents Høgkjettil (845m) 13.08.2017 14:10
Visits of other PBEs Markavegen p-lomme (470m) 13.08.2017 13:38

Trivelig vær i dag med oppholds, perioder med sol og lite vind.

Jeg kjørte hjemmefra litt senere enn planlagt så det ble bare en topp i dag også. Siden Rigel var med matmor på tur og jeg ennå ikke har prøvd de nye joggeskoene ble det hurtig gange opp til toppen og jogging tilbake til bilen. Atlas var godt fornøyd med litt høyere fart enn normalt.

Fin skogsbilvei innover i starten og god sti til toppen av fjellet. Både stien og boka i varden vitner om at denne toppen har jevnlige besøk og det med god grunn; dette er en fin tur til en topp som strekker seg godt over tregrensen og derfor tilbyr god utsikt.

Stor fin varde, skilt-tre og transmisjonsutstyr på toppen.

Fin topp

Written by FuelEX9 14.08.2017 09:42

Enig i at denne toppen er fin.

Er det Midtre Gauldal PF 100 som skal til pers nå?

Sv: Fin topp

Written by SturlaS 14.08.2017 20:55

He-he, nei det blir nok ikke noe seriøs samling. For kortere dagsturer er det overkommelig avstand til disse toppene. Kjekt med nye turmål.