Granåsen (12.08.2017)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Granåsen (928m) 12.08.2017 11:40

Hjemturen gikk over Friisvegen slik at jeg kunne plukke med meg Granåsen, som var siste topp for meg i området sør for denne veien, og vest for Østerdalen mot Gudbrandsdalen. Jeg hadde planer om å ta denne i fjor høst, men da gikk det dårlig med fremdriften da bilen stoppet.

I dag satset jeg heller på egne krefter og tok sykkelen inn så langt det var fornuftig, og fikk derfra en varm tur i skogen opp på toppen.

Skogsbilveien var bredere enn hva Friisveien stort sett er
Fra snuplassen gikk det spor fra en hogstmaskin videre innover mot toppen, og denne var helt grei å sykle
Her ble sykkelen parkert og da ble det å ta beina fatt siste biten opp til toppen
Toppen var veldig markant i form av en bergknaus som stakk opp over skogen
Utsikt fra toppen og mot Sølen
Utsikt mot Skjerdingfjellet og Storvola
Zoomet inn på Sølen hvor toppene var dekket av skyene igjen i dag

GO stod over toppturen, og tok en rolig joggetur inn grusveien og tilbake.