Blåfjell med barnebarna (12.08.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Blåfjell (462m) 12.08.2017
Visits of other PBEs Solvika parkering (230m) 12.08.2017
Toppen av Blåfjell med stein fra alle kommunene i Telemark

Denne dagen skulle vi jobbe hjemme med oljing av terrasse, ombygging og andre ting, men så ville barnebarna ta en tur i stedet for å være på SFO og i barnehagen. Kristen fikk oljet trapp og terrasse før vi pakket turtøy og badetøy og satte kursen mot Siljan og Solvika. Vi pleier å gå fra Kleven, men der er parkeringsplassen stengt og de lager ny parkering der nå, så vi måtte velge Solvika denne gangen.
Gikk fra Solvika kafe og inn langs vannet, på den blåmerka stien som heter Elgtråkket. I enden av vannet fulgte vi blåmerket sti til Blåfjell. Vi spiste bringebær og litt "belønningsgodteri" oppover. God niste og lek på toppen. Barnebarnas 2 ti-topp (de trenger 5). Samme vei ned igjen og bading og lek i Heivannet etterpå. Kvelden ble avsluttet med deilig middag hos noen gode venner i Siljan.