Sølen (11.08.2017)

Ascents Midtre Sølen S1 (1,682m) 11.08.2017 09:08
Midtre Sølen (1,755m) 11.08.2017 09:08
Søre Sølen (1,688m) 11.08.2017 09:08

Da klaffet det med været i forhold til Sølen. Jeg satte avgårde på sykkelen, og kunne faktisk sykle mesteparten av de første 8 kilometerne og de første 500 høydemeterne fra Gravåsen parkering. Det var hardt opp bakkene, men da kom returen til å bli så mye lettere med sykkel. Toppstøtene gikk greit, men vinden var i sterkeste laget på utsatte punkter. Veldig majestetiske topper dette, og et veldig ruvende fjell. Her var det snakk om både motbakker og utsikt som kunne ta pusten fra en toppjeger.

Returen ned på sykkel var definitivt verdt slitet med å sykle motbakker innover :-)

GO valgte sin egen kortere tur i dag, samt en sykkeltur i hytteområdet-

Etter å ha syklet et stykke i skogen, kom jeg opp på en liten rygg hvor jeg fikk utsikt rett bort mot fjellet
Stien var grei å sykle, og jeg tror jeg satt på sykkelen omtrent 85 prosent av turen inn til der den ble parkert
Sykkelen ble parkert rett under Søndre toppen før stien gikk nedover mot tjernet mellom toppene
Bak tjernet er skaret mellom Søndre og Midtre Sølen.
Skilt ved tjernet der motbakkene begynner opp mot midtre toppen
Stedvis tungt å gå opp da det var mye løs småstein, slik at jeg spant litt i stegene
Oppe på toppen var det et skikkelig stup ned på motsatt side av der stien gikk opp
Litt luftig var det her oppe, og en fantastisk utsikt i alle retninger
Utsikt bort på nord toppen som jeg får ta en annen gang