Ramshøgda (11.08.2017)  5

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Ramshyttevegbommen (1,053m)
Endpoint Ramshytta (1,100m)
Styggskardshøa (1,361m) 11.08.2017 16:09
Visits of other PBEs Rondane nasjonalpark (500m) 11.08.2017 13:09
Ramshyttevegen parkering (1,053m) 11.08.2017 13:09
Tur mellom fjøsstellene sammen med Kristine og Hans Thorvald. Kjørte til Venabygdsfjellet og parkerte først på Ramshyttebommen parkeringsplass. Etter at vi hadde gått litt innover veien, løp Hans Thorvald tilbake for å undersøke om bommen var låst, noe den ikke var. Tok derfor sjansen på å kjøre inn til den private Ramshytta, selv om det sto at veien kun var åpen for nyttekjøring.Parkerte følgelig på nytt ved Ramshytta, og gikk så i jevn stigning via Vesle Ramshøgda til Store Ramshøgda, med norsk flagg stående på varden.Fra Ramshøgda ned i Svabudalen og opp på Saukampen. Videre over Saukampen vest og Saukampen nordvest, via Styggeskardet og opp på Styggeskardshøa, som ble dagens siste topp. Tilbaketuren øst for Storslette til vi kom inn på Rondanestien, som vi fulgte tilbake til Ramshytta. En meget flott tur. Overskyet vær, men god sikt. Ganske kald vind på helgeturen.Takk for turen Kristine og Hans Thorvald! Godt å finne bilen ved Ramshytta, isteden for å gå veien tilbake.
Hjemme ved halv åtte-tiden til et ikke alt for sent fjøsstell, med påfølgende deilig grillmiddag.
Ramshyttebommen parkeringsplass, med Ramstindene og Store Ramshøgda i bakgrunnen