Stampheia (09.08.2017)

Written by Firing (Live Firing Solheim) GSM

Ascents Stampheia (348m) 09.08.2017 14:03

Fikk tips fra noen lokale helter ved den innerste hytta å ta stien opp ryggen til Trolltundan og deretter ned og opp til Stampheia. Så da gjorde jeg det, selvom det var både lenger og flere høydemeter. Men hva gjør vel det når man har ferie og god tid. Fin rygg opp og alltid fint å komme opp i skardet og få utsyn andre vei.
Flott utsikt fra toppen! Og bedre vær enn meldt :-) I frykt for å møte granskauen valgte jeg ei renne ned, der jeg hadde sett at det var en åpning i skogen. Greit ned der, men mye bushing. Var lenge ute og kosa meg aleine, og mange bær som måtte dpises underveis. Hadde ikke spesielt store forventninger til denne turen, er jo en pisletopp i Lofotsammenheng. Var mest ute etter en ny Vestvågøy pf100 topp. Men alt i alt ble dette en finfin runde :-)
Nå hjem og filetere sei som Ivar har vært ute og fiska.

Ufremkommelig granskau
Åpning i granskauen ved det innerste røde huset
Nappstraumen og Stornapotinden
Ballstad og Skottind
Leknes og Himmeltinden til venstre.
De beryktede Lofotbregnene
Glem det, kommer ikke gjennom denna skauen her!