Meikle Bin (30.06.2017)  4

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Todholes car park (230m)
Ascents Meikle Bin (570m) 30.06.2017

Meikle Bin

Etter en uke i Keswick, Lake District, var vi nå på vei nordover til Scotland. Vi hadde bestilt overnatting i nærheten av Stirling, så jeg var på utkikk etter en fjelltopp med litt utsikt i nærheten. Valget falt på Meikle Bin, bra høy pf og etter sigende god utsikt, men det jeg ikke fikk helt med meg var at det var 4 km på grusvei gjennom skogen før selve stien opp til toppen begynte. Sykkel hadde vært utmerket her. Men med godt mot, små konkurranser og selvsagt lettgått terreng kom vi oss alle fem (Besta, Besten, jentene og undertegnede) frem til foten av fjellet. Herfra var det bratt sti opp den gresskledde kammen til toppen på brukbare 570 meter. Utsikten var det ingenting å si på. Flott i de fleste retninger, selv om været var grått og overskyet. Heldigvis ingen regn, men vi måtte sitte i vinden for å unngå knotten.
Start på grusveien. God parkering i forkant.
Endelig kommet opp av skogen og nærmer oss selve fjellet.
Fornøyde jenter på toppen av Meikle Bin, 570 moh.

Etter å ha funnet skatten (geocache) på toppen, var det bare å starte på de 5 km tilbake til bilen. Returen gikk overraskende bra. Jentene imponerte med raskt tempo og godt humør, selv om mye av veien gikk i kjedelig granskog. Vi var tilbake til bilen etter 3t 10 min og nå gjensto bare en kort kjøretur til "Travellodge M80" ved Stirling og middagen på Burger King jeg hadde lovet på returen.

Slitne, men glade jenter hviler ut og gleder seg til mat på Burger King og overnatting på hotel.