187 Rissa (08.08.2017)  4

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point P sørvest for topp innerst i bomvei (322m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Ytre Skurvhatten (622m) 08.08.2017 16:15
Visits of other PBEs Heitjønna p-plass (350m) 08.08.2017 15:41

Rissas kommunetopp lå ikke langt fra Leksvik. Jeg kjørte da NORDover inn i Sør-Trøndelag fylke (denne er morsom helt til fylkesssammenslåingen er et faktum). Bomvei og parkerte med flere biler. Det var to alternativer opp til toppen. Jeg valgte myrene istedet for rett opp på traversen. Det blåste enda mer her så det var lurt. Myrene var heller ikke plagsomt bløte nå. Møtte et par oppe ved toppen som hadde gått en lenger rundløype. Jeg kunne da kjekt parere og si at jeg hadde tatt en annen kommunetopp for bare 2 timer siden. Småjogga tilbake nedover myrene før jeg fornøyd kunne finne ferga tilbake til Trondheim og hotellet.

Se der ja, der er du i gang

Written by LivogKristen 08.08.2017 17:38

Da er på på igjen. Trøndelag denne gangen. Der surret vi rundt i 2016. Kjekt å se igjen! God tur videre!

Sv: Se der ja, der er du i gan

Written by morsor 08.08.2017 22:18

Jo takk ! Her i Trøndelag var det mye å velge i så siste ferieuke tilbringes i Trondheim. Deilige myrer å gå/jogge i opp/ned.