ASKR (Arctic Sea Kayak Race) m avstikkere (24.07.2017)

Written by NilsOS (Nils O. Solheim) GSM

Ascents Litløytinden (105m) 24.07.2017
Tindstind (468m) 24.07.2017

Long Ramble på ASKR startet på Ringstad og vi padlet ut fjorden og mellom Litløya og Gaukværøya for å ta lang lunch på nordsiden av Gaukværøya. Jeg så da mitt snitt til en kort avstikker opp på Litløytinden før jeg tok igjen de andre ved lunch stedet. Videre tur for long rable var til Åssand for første overnatting og så til Hoven for andre overnatting kort etappe pga tåke og god motvind, før dette ble avsluttet på fiskeværet Skipnes på dag 3.

Dagen etter fulgte en flott tur på Tindstinden hvor vi gikk opp i delvis tåke før det klarnet helt opp og vi fikk vindstille på toppen. Gikk "normalveien" opp som ikke er merket, men som starter nordøst på øya og følger et relativt markert søkk her som går nesten til topps. Flest fotspor her viste at vi var på den mest brukte veien. Startet fra Skipnes kl 11 og var tilbake kl 17 inkludert 1-2 timers pause på toppen og noe tilsvarende ifm sigtseeing i fiskeværet Tinden på vei tilbake.