Fuglstadfjellet - Nærøy, 246/404 (07.08.2017)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Fuglstadfjellet (873m) 07.08.2017
Visits of other PBEs Lonfossen P-lomme (35m) 07.08.2017

Kjørte til Terråk og videre mot Aunet, og kom til gården i enden av veien. Det gikk en skogsbilvei videre innover, men det sto innkjøring forbudt skilt her. Hadde lest SturlaS (Sturla Sandvei) sin rapport der han hadde fått beskjed om at det var bare å kjøre inn veien og ignorere skiltet, men vi spurte for sikkerhetsskyld, og vi fikk også beskjed om at det var bare å kjøre. Kjørte da inn til Lonfossen P-lomme der vi parkerte. Her er det infoskilt og stistart. Var først skogsbilvei som gikk over til sti etterhvert. Relativt godt market, så stort sett ingen problem med å følge stien oppover, først over myrer i skog senere opp på snaufjellet, fint å gå. Fin utstikt underveis og stor varde på toppen. Teis begynner å bli gammel og ikke så sprek til å gå som før, så vi fant ut at det var lang nok tur for han, og valgte å spare Nonsfjellet til en annen gang. Vi brukte litt over to timer til toppen og koste oss der en liten stund og beundret utsikten og været før vi gikk tilbake samme vei.
Rune, Storm og Teis var med.