Heimdalhaugen - Grong, 241/404 (03.08.2017)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Heimdalhaugen (1,159m) 03.08.2017
Visits of other PBEs Solemsetran p-plass (250m) 03.08.2017

Kjørte E6 fra Grong den til Harran og svingte av ved skiltet Solumsmoen. Bomvei 60 kroner som betales via SMS. Fortsatte rett frem til skilt mot Rognbudalen hvor vi tok til venstre og kom etterhvert opp til enden av veien som var formet som en rundkjøring. Fra rundkjøringen gikk det to stier vi tok den venstre stien som gikk over ett par bekker og opp til ei hytte. Det var ett tydelig tråkk som gikk videre fra hytta og popover dalen parallel med seteråa. Etterhvert ble stien mindre synlig og vi mistet den, men fint terreng å gå i så det gjorde ingenting. Krysset etterhvert Seteråa. Det var god sikt, så vi valgte en direkte rute til toppen, og fant en grei rute opp, fulgte noen gressrenner oppover, noe steinur som måtte forseres også og på slutten var det bart fjell. Stor varde og kjempefin utsikt fra toppen. Vi brukte 2 timer og 15 minutt til toppen. Gikk stort sett samme vei tilbake og totalt fire timer på tur. Begynte å mørkne når vi kom til bilen og satte opp lavoen midt i "rundkjøringen".
Rune, Storm og Teis var med.

Heimdalshaugen
Alle fire samlet på toppen