Utsikten tur 31 og siste (01.08.2017)

Written by Snilen (Lars)

Ascents Utsikten (126m) 01.08.2017
Start date 01.08.2017 05:50
End date 01.08.2017 12:34

Ettersom jeg snart skal på tur med noen spreke folk er var det på tide å skjerpe formen etter mye latskap ved havnivå i det siste. Padleturer blir man ikke sprek i beina av. Det ble et lite stykke galskap, slik at Taxitheo og Ole-Petter skal kunne føle seg normale igjen etter 24-timers-turen til Fjerdingen og primærfaktorsamlingen på Sirikirke.

Det ble en seig dag med 31 turer opp og ned på Utsikten. Jeg hadde håpet å klare enda flere turer på en dag, men det ble veldig svett og varmt og insekter utover dagen og kroppen begynte å bli sliten. Jeg blir nok aldri noen toppidrettsmann. Begynner det å gjøre vondt da stopper jeg bare.

Et annet mål med turen var selvsagt å få til et skikkelig gps-sagblad. Sagbladet ble ikke like pent som jeg hadde håpet på. Den første turen ser ikke ut til å ha startet loggingen før jeg var omtrent på toppen. Høyden varierte jo også litt utover dagen. Tips for å få til et mere perfekt sagblad en annen gang mottas med takk.

Takk for

Written by Olepetter 02.08.2017 15:22

omtanke, Lars. :)

TEGNEKONKURRANSE

Written by TERJES 02.08.2017 11:54

Dette blir bare mer og mer spektakulært. Hvem kan lage den fineste tegninga med et GPS spor?

Sagbladskonge!

Written by knutsverre 02.08.2017 11:54

Dette skal det godt gjøres å overgå, Lars! Skal si du har tæl! Nå skal ihvertfall ingen være i tvil om hvor autostrada-sporet til Utsikten går!

GPS-tips: Hvis du bruker din vanlige GPS kan du legge inn koordinatene på toppen på GPS-en som turmål og sjekke at du er på rett sted hver gang du nærmer deg toppen. Det kan av og til ta litt tid før de rette koordinaten kommer inn.

Sv: Sagbladskonge!

Written by Snilen 02.08.2017 13:56

Takk for tips. Forøvrig er jeg fornøyd med profilen på hver enkelt sagtann. Ruta jeg gikk er først bratt traktorvei med forholdsvis jevn stigning, så bratt og litt knortete sti med mere ujevn stigningsgrad, før toppryggen som er tilnærmet flat i ca 100 meter før runding av varden. Det undret meg litt at tennene ble så spisse i tuppen, siden jeg fikk ca 200 meter flatt lende i forbindelse med hvert topp-besøk.