Bitihorn fra Båtskaret (01.08.2017)  4

Written by Stigun GSM

Start point Båtskardet parkering Sør 1 (1,154m)
Endpoint Samme (1,153m)
Ascents Bitihorn (1,607m) 01.08.2017
Visits of other PBEs Båtskardet parkering sør 1 (1,150m) 01.08.2017 13:00
Hadde vært på Bitihorn bare en gang tidligere, og da normalveien fra nord i tåke og noen få plussgrader en skikkelig vindfull og våt julidag, uten noen som helst utsikt. Vi ville forsøke ruten fra Båtskaret i dag; i et sommervær som tross alt var klart bedre enn sist, men direkte plagsom sommervarme og -sol kunne var det ikke. Ca midtveis et par luftige passasjer, der et par turgåere hadde fått akutte høydefornemmelser og satt/beveget seg på alle fire. Med litt oppmuntrende ord kom de seg heldigvis videre etter litt om og men.
Bratt og litt luftig et par plasser

Kald vind på toppen, og ikke noe blivende sted for inntak av medbrakte niste, så vi gikk ned samme vei og fant en litt lunere hylle for inntak av turmat

Utsikt sørøstover. Båtskaret rett under Bente
Utsikt i nordlig retning
Fjellarve

Dessverre nok et dårlig langtidsvarsel for kommende uke i Sør-Norge, og neste dag var vi på vei mot Nordland, mot lovet SOMMERVÆR.