Romsdalseggen (01.08.2017)  6

Nesaksla øst (908m) 01.08.2017
Steinfjellet (1,178m) 01.08.2017
Visits of other PBEs Rampestreken (537m) 01.08.2017

Etter tur opp Romsdalstrappa tidligere i sommer i møkkavær - bestemte vi oss for at hit skulle vi igjen - i finvær. For en gangs skyld var værgudene på vår side. De to minste kidza var motivert, så da ble det miniferie i Åndalsnes. Bodde i campinghytte på Trollstigen Resort.

Buss til Venjedalen er genialt - da "må" man gå hele eggen da ;) Greit opp på Eggen. Matpause ved stidele før den bratteste bakken. Humøret fortsatt på topp hos alle. For ei utsikt!!! Sekretæren som vanlig litt skeptisk til utsatte punkt - men ingen som bød på nevneverdige utfordringer (til Kidzas store skuffelse ;)).

Hadde hørt at det var "drugt" bortover eggen - men det var det ingen av oss som syntes. Storkosa oss alle fire!! Mange trivelige folk på tur, og litt skryt fra andre er motiverende for små bein.

God pause på Nesaksla før den tunge turen ned Romsdalstrappa. Syns tidsforbruket var langt innafor da vi hadde sikkert 10 "tekniske" (les tissepauser). Ingen surving - kun godt humør.

Med rette var Kidza stolte, og vi imponert! Fire blie (og noen litt høye på seg sjøl) fjellvandrere vente tilbake til hytta.

Dagen etter var "belønningen" besøk på Tindesenterer med innlagt klatring. To supre dager i et område som tiltrekker oss mer og mer... Nesten (men bare nesten) så Jotunheimen har fått en konkurrent i Romsdalen ;) Turen i seg sjøl går i alle fall inn på topp ti lista av fine fjellturer :)