Rognlihaugen og Skjærsjøhytta, "Ti på topp Gjøvik" (30.07.2017)

Written by anneg GSM

Ascents Lauvhøgda (722m) 30.07.2017
Rognlihaugen (634m) 30.07.2017
Jeg og Trym kjørte og parkerte ved bommen i Skjellerudveien, der vei og blåmerka råk opp til Lauvhøgda starter. Vi valgte å gå råket opp, det kommer inn på veien litt sør for toppen. Fulgte veien bort på Lauvhøgda, der det ble en prat med en annen turgåer. Fortsatte på blåmerka råk til Rognlihaughytta. Her signerte vi i turboka, og noterte Ti på topp koden. Koselig prat med en mor og barn på tur. Koselig åpen hytte med fin beliggenhet som Åsløypas venner har restaurert. Vi fortsatte i retning Trollheim, nede på skogsveien tok vi til venstre og fulgte veien litt sørover til vi møtte Jotunheimstien, som vi fulgte fram til Skjærsjøhytta. Her ble det en rast i den lille koselige bua, signering i turbok og notering av kode.
Skjærsjøbua, vannet kan skimtes bak

Tilbake fulgte vi Jotunheimstien forbi Lunnasæter, før vi tok råket mot Lauvhøgda. Fulgte veien ned siste stykket til bilen.