Stein i kløft. Kjeragbolten. (27.07.2017)

Written by Naboen (Lars Christensen) GSM

Visits of other PBEs Kjeragbolten (990m) 27.07.2017
Øygardstølen parkering (639m) 27.07.2017

Ankom Øygardstøl (Ørneredet) litt utpå formiddagen og fikk parkert campingvogna. Ungene skulle gå rulleski rennet "Lysebotn opp" på torsdag, så far hadde gode muligheter til å rekke en tur opp
på Kjerag-bolten. Fint vær med høyt skydekke i sterk kontrast til året før da det var tåke, vind og regn! Fikk med meg en annen ski-pappa og vi gikk på oppgaven med godt mot (og litt konkurranse) ikledd joggetøy og terrengsko. 3 knallharde opp og ned bakker første 3 km, deretter lettjogget sva-platå bort til Bolten. Vi brukte snaut 50 min. Artig å se den kilte steinen på nært hold etter å ha betraktet den på utallige bilder. tok en tur ut, hadde tenkt å prøve å komme meg opp på den andre siden men fant liksom ikke tak for fingrene. Returnerte samme vei. Kilte litt utpå stupet ved platået etterpå. Kunne nok tenkt meg å bruke litt tid der uten alle turistene :) Etterpå var det rolig jogg tilbake til Øygardstøl for en bedre middag og litt sosial omgang.

Fant liksom ikke noen fingertak: