Skårasalen (27.07.2017)

Ascents Skårasalen (1,542m) 27.07.2017
Visits of other PBEs Kvistaddalvegen (107m) 27.07.2017
Årsetsætra p-plass (500m) 27.07.2017

Fjerde dag på rad med tur, så greit med noe litt roligere. Valget falt på Skårasalen. I dag var Sofie og Jenny også med. Kjørte inn Kvistaddalen og parkerte på Årsetsætra p-plass. Været var sånn passe halvveis, litt skyer og tåke, men var i hvert fall fin temperatur å gå i. Traska oppover på fin sti, godt som alltid å komme over tregrensa. Fikk nesten litt Gaustatopp-feeling av å gå oppover stien i ura siste del mot toppen her. Blåste også opp de siste høydemetrene mot toppen. På toppen ble det brød, skinkeost og strandaskinke til lunsj. Været begrensa toppoppholdet da det fort ble kaldt, men fikk god nok tid til å nyte utsikten og lunsjen. Startet også å regne på veien ned, ble heldigvis ferdig med ura før steinene ble våte og sleipe. Kort og fin tur, men nytes nok best på en godværsdag!

Siste stykke mot toppen, rett før påkledning
Gråværsutsikt
Den venstre varden så ut som den begynte å kjenne litt på tyngdekraften
Fikk høre av en lokal ringrev at det var unormalt mye snø i renna her i år